Tarihçe

Okulumuz: Şırnak / Cizre İlçe Milli Eğitim Müdürlüğüne bağlı olup ilçe merkezine 4 kilometre uzaklıktadır. Okulumuz 196 adet düzenli olarak imar edilmiş konutların merkezindedir. Okulumuz 2006/2007 yılında eğitime kazandırılmıştır. Şuan 2022 yılı itibariyle okulumuz 18 derslik, 3 Ana Sınıf, Satranç Sınıfımız, Kütüphanemiz, 1 Çok Amaçlı Salon 303 öğrenci mevcudu ve 15 öğretmen ile eğitim-öğretime devam etmektedir. Şehir merkezine düzenli olarak dolmuş seferleri yapılmaktadır. Ayrıca okulumuzu öğretmen servisi de bulunmaktadır.
Dirsekli Köyü, Orta Dirsekli ve Aşağı Dirsekli olmak üzere ikiye ayrılır. Asıl adı Baska´dır. Yüzyılı aşkın bir geçmişe sahiptir. 1992 yılında yıkılmıştır. Bu yıkılmayla beraber halkın bir çoğu Kurtuluş Mezrasına, Zuran Mezrasına ve Cizre'ye yerleşmişlerdi. 2004 yılında bölge halkı için yapılan 196 konutların yapımını bitmesiyle halkın büyük bir bölümü Cizre´ye 4 km Şırnak'a 39 km uzaklıktaki bu konutlara yerleşmişlerdir. Köy halkı, Batuyan aşiretine mensup ailelerden oluşur. Özden ailesi, Koçu ailesi, Vesek Ailesi, Turan ailesi, Şavur ailesi, Taş ailesi, Erdemiş ailesi, Ülkü ailesi bunların en bilinenleridir. Konutlar mezrası, Dirsekli Köyü'ne bağlıdır. Nüfusu 1997 yılında 969, 2000 yılında 1056 kişi 2007 ise 1500'e ulaşmış 2022 tarihi itibariyle 6090 kişidir. Köyün iklimi, karasal iklimi etki alanı içerisindedir. Ana caddeye yakın olması ve Cizre-Konutlar Mezrası arası şehir içi hattının faaliyet göstermesiyle birlikte az da olsa ulaşımdaki sıkıntıyı gidermiştir. Konutlar 3+1 olup tek katlıdırlar. Buradaki konutlar çekirdek aileler için uygun olduğunu söyleyebiliriz.
Konutlar Mezrası'nda ekonomik pencereden baktığımızda; gelir seviyeleri düşük insanların yaşadığı bir yer olarak gözümüze çarpar. Buradaki evlerin maliyeti açısında yüksek olmaması tercih sebebidir. Ayrıca Cizre'de gelir seviyesi düşük olan veya gelir seviyesi düşen insanların da taşındıkları bir mezradır. Konutlar Mezrasında ekonomik açıdan uygun bir yer olduğunu söyleyebiliriz. Ailelerin profillerine baktığımızda işçi, şoför ve serbest mesleklerde çalışan insanların bulunduğu ve özellikle bir çok kişinin şoförlük mesleğini yaptıkları bilinmektedir. Az da olsa tarım ve hayvancılıkla uğraşan aileler de bulunmaktadır. Bu ekonomik durum öğrencilerin eğitsel ihtiyaçların sağlanmasını zorlaştırmaktadır. Bu da öğrencilerin başarı durumlarını düşürmektedir. Öğrencilerin başarılarını sadece ekonomik durumunun etkilediğini söylemek yanlış olur ama diğer nedenleri de göz önünde bulundurursak en önemli sorun, ekonomik sorun olarak göze çarpar.
Mezrada bulunan insanların sosyal yaşantı olarak söyleyebilecek bir sosyal ortamları bulunmamaktadır. En önemlisi çocukların boş zamanlarını değerlendirebileceği bir çocuk parkı veya bir oyun alanı bulunmamaktadır. Genel olarak baktığımız çocuklar boş zamanlarını aileleriyle birlikte geçirmektedirler. Buradaki halk günlük ihtiyaçlarını, ya mezradaki bulunan bakkallardan ya da Cizre'den temin etmektedirler. Mezrada elektrik ve su sorunu bulunmamaktadır.



